Školská rada je při škole zřízena na základě školského zákona.
Je tříčlenná a pro období let 2024 - 2027 pracuje v následujícím složení:
Členové školské rady
Za člena školské rady byla zvolena z řad oprávněných voličů (zákonní zástupci nezletilých žáků):
Ing. Lucie KrampolováZa člena školské rady byla zvolena z řad pedagogických pracovníků:
Mgr. Marie HýblováZa člena školské rady byl jmenován zřizovatelem:
Ing. Zdeněk Svozil
Hlavní úkoly školské rady
Obec Pivín usnesením zastupitelstva obce Pivín ze dne 20. prosince 2005 zřídila s účinností od 1. ledna 2006 podle § 102 odst. 2 písm. b zákona 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů a podle § 167 odst. 2 zákona 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, orgán školy s názvem Školská rada při Základní škole Pivín.
Školská rada při své činnosti postupuje v souladu s ustanovením § 168 tohoto zákona, který jí dává následující kompetence:
- vyjadřuje se k návrhům školních vzdělávacích programů a k jejich následnému uskutečňování,
- schvaluje výroční zprávu o činnosti školy
- schvaluje školní řád, ve středních a vyšších odborných školách stipendijní řád, a navrhuje jejich změny,
- schvaluje pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků v základních a středních školách,
- podílí se na zpracování koncepčních záměrů rozvoje školy,
- projednává návrh rozpočtu právnické osoby na další rok a navrhuje opatření ke zlepšení hospodaření,
- projednává inspekční zprávy České školní inspekce,
- podává podněty a oznámení řediteli školy, zřizovateli, orgánům vykonávajícím státní správu ve školství a dalším orgánům státní správy,
- podává návrh na odvolání ředitele (novela č. 333/2012)
- podává návrh na vyhlášení konkursu na ředitele školy
Školská rada se zabývá zejména oblastí vzdělávání. Při své činnosti je povinna dbát zájmu žáků školy, může se vyjádřit i k jiným než k uvedeným okruhům činnosti, ale není oprávněna nahrazovat svým rozhodnutím rozhodnutí vedení školy.
 
					 
					 
					 
					