Aby byl prvňáčkův nástup do školy co nejpříjemnější...

Po předškolním období začíná dětem nová životní etapa – budou z nich ŠKOLÁCI!

Nástup do školy s sebou nese celou řadu změn a nových povinností – pravidelná docházka do školy, plnění domácích úkolů, delší soustředění se a pozornost věnovaná jedné činnosti.                                

Aby byl prvňáčkův nástup do školy co nejpříjemnější, doporučujeme:  
NESTRESOVAT děti dopředu a na vše je postupně PŘIPRAVIT.

Rodiče by se měli vyvarovat vět typu: „Počkej, až půjdeš do školy..“ apod. :-)

Děti potřebují cítit od rodičů podporu.     


A jak je to s přípravou?

Není třeba děti učit jakékoliv školní "učivo". Chceme děti naučit především samostatnosti

Nezapomeňte, že ve třídě budou sami za sebe, bez maminek a budou muset vše zvládnout. Jak to zvládnou a jak rychle, to záleží právě na přístupu rodičů.

Vynikající a účinnou pomocí je v tomto směru docházka do mateřské školy, kde si děti nenásilnou formou zvykají být nějaký čas bez maminky, zvykají si na kolektiv stejně starých dětí, učí se s nimi jednat, seznamují se s děním kolem nich, učí se sebeobsluze v oblékání a jídle, dostávají základní znalosti o světě, naučí se správně držet pastelky, správně vyslovovat hlásky.

A to je právě všechno to, co budou potřebovat jako dobrý start pro první třídu! 

Pokuste se tedy zamyslet nad tím, jaký „start“ školní docházky bude mít vaše dítě:

  • Umí se vaše dítě samo obléci? 
  • Dokáže se samo najíst?
  • Dokáže poslechnout i jinou osobu než je rodič?
  • Zvládne se alespoň 10 minut soustředit na jednu činnost?
  • Dokáže být pár hodin bez maminky?
  • Zvládne chvíli mlčet a vnímat řeč jiné osoby?
  • Rozezná barvy?
  • Dokáže rozeznat velikosti, tvary a společné znaky jednotlivých věcí?
  • Pojmenuje zvířátka, hračky, osoby, věci kolem sebe?
  • Chápe počet do 5?
  • Umí počítat na prstech a vyjmenovat číselnou řadu do 5?
  • Dovede správně držet tužku (pastelku)?
  • Dokáže vymalovat obrázek?
  • Nebojí se o něco požádat?
  • Umí pozdravit a poděkovat?
  • Dokáže správně vyslovovat?
  • Pamatuje si říkadla, básničky, písničky?
  • Umí pozorně sledovat děj pohádky, divadelního nebo hudebního představení?

Pokud jste na vše odpověděli ANO, pak je vaše dítě pro zahájení povinné školní docházky dostatečně připraveno.

V případě, že některé dovednosti neovládá, máme před sebou ještě dostatečný čas na zlepšení.

O možnosti odkladu povinné školní docházky se můžete informovat v mateřské škole a u ředitelky základní školy.


Pomůcky do 1. ročníku

Na nákup školních pomůcek není třeba spěchat. Veškeré informace o nákupu školních potřeb a o přípravě dětí do školy dostanou rodiče na ŠKOLIČCE pro děti a jejich rodiče na konci května a na webových stránkách školy. 

DESATERO BUDOUCÍHO PRVŇÁČKA

  1. Znám své jméno a příjmení, svou adresu, kolik mi je let a jak se jmenují sourozenci a rodiče.
  2. Umím pojmenovat základní barvy, geometrické tvary, základní části svého těla, napočítám do 10, řeknu básničku a písničku.
  3. Zvládnu pozorně poslouchat vyprávění a příběh převyprávět.
  4. Umím pozdravit, požádat o něco, poděkovat a omluvit se.
  5. Umím správně sedět u stolu a vydržím u něj delší dobu pracovat.
  6. Správně držím tužku, umím vybarvovat.
  7. Správně držím nůžky a zvládnu vystřihovat obrázek podle čáry.
  8. Zvládám základní hygienické návyky: umýt si ruce před jídlem i po jídle, po použití WC, sám vysmrkat, jíst příborem.
  9. Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru, a to tak rychle, aby nikdo z mých kamarádů na mě nemusel čekat. Umím se obout a zavázat tkaničku.
  10. Umím po sobě uklízet, uložit si pomůcky do tašky a penálu, srovnat si věci na stole.

Poradna školní zralosti

https://www.novadida.cz/poradna-skolni-zralost/


 

Co je nového?

Archiv aktualit >